Блог > Коментарі до замітки

8 клас узагальнюючий урок-ярмарок Тема. Птахи – теплокровні хребетні, здатні до польоту.

 

 

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми, закріпити основні поняття і терміни, перевірити вміння розпізнавати птахів, робити висновки. Розвивати комунікативні здібності, уміння порівнювати й узагальнювати, співвідносити наукові факти, установлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Обладнання: таблиця «Клас Птахи»

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Визначення настрою учнів. Методика кольоропису.

Добрий день! Підніміть смужку того кольору, який відповідає вашому настрою.

Продовжіть речення: Який сьогодні гарний день, бо…..

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

     Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні в нас із вами підсумковий урок з теми « Птахи».  Ми пригадаємо, яких саме істот назвали птахами, яка зовнішня та внутрішня будова птаха, що вони їдять, де живуть, особливості їх поведінки, різноманітність птахів.

Вправа « Дерево очікування» висловте свої очікування від уроку, запишіть на листочку і приклейте на наше дерево.

ІІІ . Узагальнення  та  систематизація матеріалу

Що таке ярмарок? Із тлумачення словника слово «ярмарок» означає великий торг, звичайно з роз вагами, регулярно влаштований в одному і тому ж місці, в один і той же час.  Сьогодні і у нас будуть розваги. Але найголовніше на ярмарку – торг і товар. Ваш товар – знання, і всім хочеться, щоб вони були міцними, добротними, незалежними.

Здійснюючи торг, я, можливо, куплю ваші знання. Продавши свій товар, ви станете багатими людьми, у вас з’явиться капітал, який зберігають у надійному місці – у банку. У нас будуть свої ярмаркові банки ( на кожний ряд – скляна банка з наклейкою1,2).Валюта надійна, тверда, достатньо зелена ( коробка з горохом).

  1. 1.      Ряд  «Біологічне лото»

Місце птахів у системі органічного світу.

Імперія – клітинні організми

Над царство – еукаріоти

Царство – тварини

Підцарсво – багатоклітинні

Тип – хордові

 Підтип – хребетні

Клас – птахи

Визначити місце птахів у системі органічного світу. Один ряд виправляє помилки у розміщенні таксонів, а другий – у їх назві.

  1. Ряд « Порівняльний»

По черзі заповнимо діаграму Вена

Плазуни                                   Спільне                                  Птахи

Холоднокровні                        хребетні                            теплокровні

Рогові луски                              шкіра суха                            пір’я

Трикамерне серце             хребет має 5 відділів           чотирикамерне серце

Вид. сист. Нирки, сеч. міхур  розд. статеві                    від сеч. Міхур

 регенерація                                 легені                               доск. Нервова система 

  1. 3.      Ряд  «Аукціон»

Представник кожного ряду  вибирає карточки із завданнями:

  1. Шлунок, серце, легені.
  2. Яєчник, кіль, гортань.

План відповіді:

1.До якої системи органів належить?

2. Будова органу.

3. Значення.

       4. Ряд Еврика Запитання для команди № 1

  1. Який птах найменший у світі? ( Колібрі)
  2. Які птахи не літають? ( Страуси, пінгвіни, ківі)
  3. Що робить страус, коли злякається? ( Тікає)
  4. Для чого потрібний білок  яйця? (Захищає  зародок і запасає воду для нього).
  5. Як називаються зрослі кістки стопи, вкриті роговими лусками? ( Цівка).
  6. Чи всі птахи змащують піря жиром? ( Ні, лише водоплавні)
  7. Чи є у птахів нюх? ( є, але поганий).
  8. Від яких тварин походять птахи? (Від плазунів).
  9. Похідним чого є піря? ( Шкіри).

10.  Яку функцію виконує хвіст? ( Керування польотом, гальма).

Запитання для команди № 2

  1. Який найбільший птах у світі? (Страус).
  2. Які птахи не будують гнізда? ( Зозулі кайри , пінгвіни).
  3. Яке значення має шкаралупа яйця? ( Захищає яйце, надає йому форму, є джерелом кальцію для побудови скелета зародка).
  4. Скільки зубів у синички? ( Жодного).
  5. Назвіть сезонні явища в житті перелітних птахів. ( Весняний переліт, гніздування, осінній переліт, зимівля).
  6. Яка температура тіла птаха? ( 42 – 42,5).
  7. Які птахи називають осілими? ( Ті, які все життя проводять на одному місці).
  8. У яких птахів линяння відбувається впродовж року? ( У хижих, горобинних)
  9. Які органи чуттів най краще розвинуті у птахів? ( Органи зору, слуху, рівноваги).

10.  За допомогою чого птахи спілкуються? ( Спів, рухи, поза, колір піря).

  1. 5.      Ряд «Загадковий»

У скринці лежить предмет, ровязаний з птахами. Ви повинні відгадати його за описом.

Серд птахів є справжні майстри з будівництва житла . Один з них, спритний будівельник, прилітає з повним дзьобом пуху. Кожен жмутик втикає в основу. Величезна кількість таких жмутиків разом із сіткою основи утворює повсть завтовшки 2.5 см. Цей кошик, який звисає з тоненької гілочки над водою, має 1-2 бічні отвори.

Назвіть цей неповторний виріб, який знаходиться в скринці. Хто його власник?

(Гніздо синички- ремез).

6. Ряд Поштовий

Лист  з конверту, адресований 8 кл. від Барона Мюнхгаузена.

« Здрастуйте,любі друзі!

Я хочу надати корисні поради, які знадобляться вам у житті. Ви з вдячністю згадаєте життєрадісного барона.

  1. Перед підкладанням яєць під домашню птицю добре помийте яйця з милом, щоб на них було менше шкідливих бактерій.
  2. Ніколи не використовуйте пташинний послід для удобрення грунту, послід погано пахне.
  3.  
  4. Безкілеві птахи – це ті птахи, які витрачають кілька кілограмів ваги в польоті, добре підкормлюйте їх взимку, насипаючи зерно в годівнички.

Ви погодилися з моїми порадами ?

Барон Мюнгаузен

 8. Ряд Творчий

Складіть сенкан

Пташка

Маленька, хоробра

Знищує, запилює, прикрашає

Безліч комашок за день поїдає

Тварина

 

Пташка

Корисна, відома

Мовчить, кричить, поїдає

Належить до птахів з ряду Совоподібних

Сова

 

Синиця

Мала, прудка

Клопочеться, свистить, порхає

Ніколи їй на місці не сидиться

Трудівниця

 

Дятел

Довгоязикий,  строкатий

Поїдає, виймає, дбає

На дереві кожний куток обстежить

Лікар

Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість. Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники людини в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників сільського і лісового господарства. Уявіть собі, що прокинувшись якось вранці ви не почули співу птахів та не побачили цих істот за своїм вікном. Того ж дня ви дізналися, що наші сади і ліси залишились без птахів. На жаль, таке цілком можливе – за прогнозами багатьох біологів глобальне потепління клімату планети може призвести до зникнення усіх сучасних видів птахів. Але навіть без зміни клімату багато з них гине сьогодні у забруднених морях і океанах, від дії хімікатів, стає жертвами безжалісних браконьєрів та просто малих бешкетників. Вже в часи існування сучасної людини на планеті Земля було знищено чимало птахів.

   Для їх охорони пишуться закони, створюються заповідники… 1 квітня оголошено Міжнародним днем птахів.  А який ми можемо зробити свій внесок в їх поширені і збереженні ? Напишіть на своїх долоньках і прикріпіть на дошці.

9. Ряд « Сюрприз» Підрахуємо вклади  в ваших банках. Учні ряду – переможця , які відвідали ярмаркові ряди одержують -   балів. (Між собою їх розділяють). Друга команда -   

ІV. Підсумок уроку

Оцінювання учнів.

Поглянемо на «Дерево очікувань». Як здійснилися ваші очікування? Над чим ще слід попрацювати? Як ви оцінюєте роботу на уроці?

V. Домашнє завдання

Розв’язати  кросворд.

неділя, 26.09.2010, lenas75